Firmaprofil

Bedriftsledelse

  • Jörg Herrmann, Chief Executive Officer (Co-CEO)
  • Sylvia Epaillard, Chief Executive Officer (Co-CEO)
  • Thomas Buschta, Chief Financial Officer (CFO)
  • Roger Müller, Chief Procurement Officer (CPO)
  • Michael Figlestahler, Chief Revenue & Innovation Officer (CRIO)

   

Interhomes bedriftshistorie

1965
Swiss Chalets ble grunnlagt av to sveitsiske pionerer innen turisme: Bruno Franzen og Werner Frey.

1975-1977
Swiss Chalet - Interhome blir slått sammen: 105 personer i 16 kontorer.

1977
Interhome blir selskapets nye navn,

1980
Interhome er den første i bransjen til å opprette et informasjonssystem som knytter alle byråene til ett bestillingssystem.

1984
Den nye logoen er en liten fugl. Den symboliserer ferie og frihet. Alle Interhome kontorer innfører samme bedriftskultur.

1986
2 millioner kopier av Interhome brosjyrer blir trykt. De er oversatt til 8 språk og blir utdelt i 12 land.

1989
Hotelplan, det nest største sveitsiske reisebyrået og datterselskap av Migros kjøper Interhome AG.

1995
På denne tiden består Interhome sitt produkt av 75 000 sengeplasser i 11 land – inkludert Tyskland, Tsjekkia og Polen.

1998
Interhome er et av de første selskapene som går "online". Kunder kan nå søke etter informasjon og be om brosjyrer. Bestillinger "online" er mulig fra 1999.

2000
Interhome bestillingssystem knytter sammen 75 lokale kontorer og 30 partnere for å kunne tilby kundene bedre service.

2003
Interhome flytter inn i Hotelplan sine kontorer for å skape en felles infrastruktur.

2005
Simon Lehman blir ny styreleder i Interhome.

2006
Med det nye 1-til-1-systemet blir kundene tilbudt enda bedre service med personlige tilbud og med håndplukkede overnattinger.

2006
Interhome kjøper reisearrangøren Casa Club, France Villas og Solemar og kan dermed tilby eksklusive villaer i Provence og Toscana.

2007
Hjemmesiden forbedres for å gjøre det enda enklere og raskere å finne den perfekte ferieboligen. Videre kan det tilbys bedre service og mer informasjon.

2007
Interhome er for tiden representert i nesten alle europeiske land, inkludert Russland og Kroatia. Samarbeid er styrket for utleie i Danmark, Belgia og Holland.

2008
Partnerskap ble startet i USA og Finland.

2008
Annonsetorget og den nye distribusjonskanalen Vacando ble lansert.

2008
Omprofilering av selskapets identitet og design.

2009
Samarbeid ble startet med salgsrepresentant i India.

2010
Helt ny design av nettsiden hvor det kan søkes vha. navigering. Nye reisemål: Maroko og El Gouna, Egypt.

2011
Oppkjøp av den tyske markedslederen Interchalet innen 2013. Nye reisemål: Israel og Kypros.

2012
Eksklusivt samarbeid med TripAdvisor, verdens største nettsted for reiser.

2013
Den nye bookingsportalen får gull i kategorien ”Brukervennlighet” og sølv i ” Foretningseffektivitet” i Best of Swiss Web Awards. Interhome blir testvinner som onlineportal i Stiftung Warentest. Blant annet for den tydelige og detaljerte søkefunksjonen. Den første ferieboligleverandøren i den tyskspråklige verden med en iPad App som har en omfattende søkefunksjon.

2014
Koni Iten tar over roret som CEO. Under hans ledelse oppnår firmaet toppresultater. Øyen Mauritius tilbys nå som en destinasjon.

2015
Interhome feirer sitt 50års jubileum. Et nytt vellykket år bekrefter at kursen vi satte år 2014 holder mål.

2016
Interhome fortsetter sin suksess. For første gang i historien matcher firmaet mer enn 666.000 feriehus-reisende med deres ideale feriebostad. Den fakturerede omsetningen stiger til 186,6 milioner sveitsiske franc (CHF)

2017
Interhome og søsterselskapet Inter Chalet har kommet nærmere sammen på ledelsesnivå og synergieffekten vil utnyttes. Koni Iten har gått av med pensjon og Thomas Stirnimann, CEO Hotelplan Group, tar over hans arbeidsoppgaver inn til videre. Interhome hadde en 5% økning av gjester med 695,000.

2018
Interhome oppnådde en ytterligere økning i gjestetall: totalt 730 000 gjester bodde på en Interhome ferieleilighet eller feriehus.

2019
Interhome og søsterselskapet Interchalet forvaltes nå i fellesskap som "HHD AG". Navnene Interhome og Interchalet vil fortsette å fungere som merkevarer i reiselivsbransjen. I tillegg vil Jörg Herrmann overta ledelsen av HHD AG som administrerende direktør.

2020
Etter en vellykket start på vintersesongen ble starten på sommersesongen spesielt påvirket av koronapandemien. De viktigste operasjonelle utfordringene var de daglige oppdateringene av reiserestriksjoner, ikke bare for de 27 destinasjonene som, avhengig av regionen, hadde forskjellige spesielle regler, men også for de verdensomspennende markedene for turister.  

2021
Året 2021 er preget av fremtidsrettet standardisering og effektivisering av interne prosesser. Som en del av dette bestemmer HHD AG seg for i fremtiden å operere under navnet Interhome. På det tyske markedet fortsetter Interhome å bruke merket Interchalet, i Sveits og de andre europeiske landene markføres ferieboligene under Interhome-merket.

2022
Året 2022 går inn som et rekordår i Interhomes 57-årige historie – med 9 millioner overnattinger og en omsetning på 371,0 millioner sveitsiske Franc. Fokuset ligger på kontinuerlig utvidelse av nettverket av lokale servicekontorer, som sikrer optimal oppfølging og omfattende service for kunder og huseiere direkte i destinasjonene. Workation, en kombinasjonen av arbeid og ferie, blir integrert som et nytt tilbud, og kundene kan fra nå av søke direkte etter passende ferieboliger. Andre sentrale temaer er digitalisering og målet om å bli en pioner innen bærekraftig fritidsboligturisme. Ulike klimabeskyttelsesprosjekter starter, et internasjonalt bærekraftsteam opprettes og "Glasgow-erklæringen om klimatiltak i turisme" fra FNs verdens turismeorganisasjon signeres.

Bare kvalitetssikrede ferieboliger

Kvalitet er vår primære prioritet

Hver eiendom er sjekket før ankomst for å sikre best mulig opphold

Garantert tilgjengelighet og service på stedet

Få mest mulig ut av vår ekspertise

Nøkkeladministrasjonen arrangeres av vårt hjelpsomme personale. Tilgjengelig døgnet rundt eller på stedet for å hjelpe deg med alle dine spørsmål, for eksempel: med tips og kunnskap om ditt feriemål og din bestilte bolig.

En minneverdig ferieopplevelse

Privatliv og frihet i ditt eget feriehus

Vær din egen sjef, spis når du vil og ha god plass til alle dine venner og familie

Hvorfor Interhome

Det har aldri vært enklere å finne din perfekte ferie. Vil du utforske nye reisemål? Det er ingen bedre måte å gjøre det på enn i et feriehus: Nyt "la dolce vita" i Italia, følg den sjarmerende livsstilen til den franske riviera eller spanske livsstil. Bli inspirert av våre ferietips og bestill online - raskt, enkelt og sikkert med Interhome.

Frihet, integritet och utrymme i ditt eget semesterboende

Ditt opphold i et feriehus eller ferieleilighet har mange fordeler: For eksempel kan du tilbringe tiden akkurat slik du vil. Ingen forstyrrelse fra andre gjester eller hotellpersonalet, bare nyt ferien og følg dine egne regler. Enten du er ute etter en storbyferie, en avslappende ferie med familien eller med venner. Bare nyt mye plass, fleksibilitet og frihet i ditt eget feriehus.