FAQ - Frequently Asked Questions

Generell informasjon

Katalog

Søke

Booking

Betaling

Kansellering/endring

Forhåndsinnsjekking

Før ferien

I ferien

Etter ferien

Utleie av egen fritidsbolig

Generell informasjon

Hvem er Interhome?

Interhome ble grunnlagt i Sveits i 1965 og kan se tilbake pÃ¥ mange vellykede Ã¥r innen formidling av fritidsboliger. I dag er Interhome den ledende turoperatøren innen formidling av feriehus og leiligheter over hele verden, med ca. 40 000 feriehus og leiligheter i over 28 land.

Hvor finner jeg de generelle vilkårene for en booking hos Interhome?

De generelle vilkårene finner du her.

Til toppen

Katalog

Hvordan lager jeg min egen online-katalog?

Søk på vår hjemmeside etter feriehus og leiligheter som oppfyller dine krav og legg til utvalgte feriehusene på din "Favoritt"-liste ved å klikke på "Lagre/Favoritter". Gå til "Favoritter" øverst til høyre på siden når du er ferdig med å velge de feriehusene du vil ha i din presonlige digtale katalog. Din online-katalog mottar du som PDF via e-post. Du kan booke direkte fra denne ved å klikke på lenken "Se boligen på internett og bestill" nederst på hver side.

Til toppen

Søke

Hvordan vet jeg om et feriehus er tilgjengelig?

Ved online søk etter feriehus eller leiligheter, vises bare de ferieboligene som er tilgjengelige på tidspunktet for valgt reisetid. Hvis du søker uten dato, kan du se i kalenderen på siden til ferieboligen i hvilken periode boligen fortsatt er ledig. Hvis en feriebolig har statusen "på forespørsel", kan du enten sende oss en forespørsel eller kontakte oss direkte.

Hvordan finner jeg ut hvor mye en feriebolig koster?

Hvis du søker online med ønsket reisetidspunkt, vil du finne de riktige prisene til ferieboligene direkte i søkeresultatene. En detaljert kostnadsoversikt, med alle tilgjengelige tilleggstjenester, finner du på hjemmesiden etter at du har angitt reisetidspunktet ditt.

Hvordan ser jeg hvor ferieboligen ligger?

I søkeresultatet kan du klikke på "Vis på kart" for å se den nøyaktige plasseringen av ferieboligen du har valgt. På siden til ferieboligen finner du punktet "Plass". Her vil du se en markering der hvor boligen ligger. Ved siden av kartet finner du en ruteplanlegger.

Hvordan finner jeg ferieboliger hvor jeg kan ta med kjæledyret mitt?

Du kan velge en rekke kriterier under "Forbedre ditt søk". Du vil finne feriehus og -leiligheter som tillater kjæledyr ved å velge "Kjæledyr tillatt".

Hvordan finner jeg ferieboliger som er egnet for rullestol?

Siden behovet for en rullestolbruker ikke er likt for alle, ber vi deg om å ta kontakt med oss via mail eller telefon. Vi kan hjelpe deg med å finne en egnet bolig.

Til toppen

Booking

Hvordan kan jeg bestille en feriebolig?

Hos Interhome kan du enkelt booke feriebolig pÃ¥ tre forskjellige mÃ¥ter: direkte via vÃ¥r hjemmeside, pÃ¥ telefon eller e-post.

Er det trygt å bestille online hos Interhome?

Ja, det er trygt å booke hos Interhome. Som et datterselskap av Migros og som et sveitsisk selskap, er sikkerhet og kvalitet svært viktig for oss. Alle dine data er beskyttet av en sikkerhetssertifisert server. "Secure Server Software" SSL (Secure Socket Layers) krypterer dine personlige data før de sendes til oss. Dataene dekrypteres bare når de kommer til serveren vår. Nettverket vårt har en brannmur (sikkerhetsprogramvare) for å beskytte våre interne data mot uautorisert tilgang fra Internett.

Hvilke fasiliteter kan du bestille?

Alle ferieboligene har sine egne fasiliteter, som f. eks. arneseng, barnestoler, barnevogner. Du finner dem pÃ¥ siden til feriehuset under "Valgfrie tilleggstjenester" etter at du har valgt en reisedato i kalenderen. De fleste kan du bestille samtidig som du booker. 

Personlig service pÃ¥ stedet: Interhome har over 200 lokale servicekontorer. PÃ¥ de største europeiske feriedestinasjonene vil teamet vÃ¥rt ønske deg velkommen, gi deg ytterligere informasjon om fasilitetene og deg tips om ferieboligen og omrÃ¥det. 

Hvor lang tid i forveien kan jeg bestille feriehuset?

Du kan når som helst bestille en feriebolig. Hvis du bestiller en uke før ankomstdagen, kan du få vår Last Minute-rabatt på utvalgte ferieboliger. Eller foretrekker du å bestille god tid i forveien? Hvis du bestiller ferieboligen 9 måneder før avreise, kan du delvis dra nytte av vår early bird-rabatt.

Online bestillinger er mulig opptil to dager før ankomst. Vår kundeservice tar imot kortsiktige bestillinger 24/7.

Kan jeg bestille et langtidsopphold på mer enn fire uker?

Selvfølgelig kan du også bestille våre ferieboliger for mer enn 4 uker. Ikke nøl med å kontakte oss hvis du er interessert i et langtidsopphold.

Jeg er interessert i en feriebolig som kan bestilles "På forespørsel". Hva skal jeg gjøre?

Velg ønsket dato i kalenderen på siden til ferieboligen og klikk på lenken "På forespørsel". Fyll deretter ut søknadsskjemaet og klikk "Send forespørsel". Vårt servicesenter vil komme tilbake til deg så snart som mulig for å besvare spørsmål og behandle bestillingen. Hvis du er usikker på noe av dette eller trenger hjelp, kan du ringe vår servicetelefon.

NÃ¥r vil bestillingen min bli bekreftet?

Etter at du har gjort bestillingen bindende, sender vi deg en reservasjonsbekreftelse med avbestillingsnummeret via e-post. Ta kontakt med oss hvis du ikke mottar denne bekreftelsen 

Til toppen

Betaling

Hvilke betalingsmetoder aksepterer Interhome?

Interhome aksepterer tre betalingsmåter:

1. Kredittkort (VISA eller Mastercard)
2. Faktura
3. PayPal

For bestillinger gjort kort tid før avreisedato, vil kun kredittkort og PayPal bli akseptert som betalingsmåte.

Må jeg betale et depositum? Når må den endelige betalingen gjøres?

Etter at du har mottatt reservasjonsbekreftelsen, må et depositum på 20% av leieprisen betales innen 7 dager. Det resterende beløpet forfaller 29 dager før leieperioden starter. Den reisende vil få voucher etter at restbeløpet er betalt. Ved reservasjoner som er foretatt mindre enn 35 dager før leieperiodens start, forfaller hele leieprisen umiddelbart etter bestilling. Voucheren skal ved ankomst leveres til personen som er ansvarlig for nøklene til din bolig.

Til toppen

Kansellering/endring

Hvordan kan jeg kansellere bestillingen min?

Du kan avbestille online. Du finner den relevante lenken for å foreta betalingen din, for å administrere eller kansellere bestillingen din i bestillingsbekreftelsen.

Tilbakebetaling av kreditt ved avbestilling

Betaling som følge av en kansellering vil bli refundert uoppfordret på samme måte som betalingen skjedde. Hvis dette ikke er mulig, vil du motta en e-post etter 5 virkedager hvor du må oppgi bankinformasjonen din.

Hva koster avbestillingen?

Kompensasjonen er som regel følgende (per 1.11.2024):

  • 10 % av prisen for bestillingen opptil seksti (60) dager før starten av reisen.

  • 50 % av prisen for bestillingen fra den 59. til den 29. dagen før starten av reisen.

  • 80 % av prisen for bestillingen fra den 28. til den 2. dagen før starten av reisen.

  • Den totale prisen for bestillingen belastes hvis angreretten blir brukt nÃ¥r det er mindre enn to dager før starten av reisen eller hvis du ikke klarer Ã¥ gjennomføre reisen.

Kan jeg endre en bestilling?

Du kan endre bestillingen din online. Den aktuelle lenken for betaling, administrasjon eller kansellering av bestillingen din finner du i bestilliingsbekreftelsen.

Til toppen

Forhåndsinnsjekking

Hva er forhåndsinnsjekk?

Interhomes forhåndsinnsjekking er akkurat som online innsjekking på flyselskaper – det gjør livet enklere for våre kunder. Nødvendige data kan oppgis før ankomst, og derfor er ankomstprosedyren raskere.

Er forhåndsinnsjekkingen sikker?

Ja, forhåndsinnsjekk er helt sikker.

  1. Det er kun mulig å få tilgang til forhåndsinnsjekking hvis du har mottatt en direkte lenke.

  2. Innsjekking gjøres på en sikret nettside (https).

  3. Kredittkortdetaljer legges inn i et sikkert område av Computop (bransjeleder i betalingsverdenen). Vi lagrer ingen kredittkortdetaljer, bare et sikkert alias.

  4. Personopplysninger holdes sikre og brukes ikke til markedsføringsformål.

Hvorfor må jeg oppgi kredittkortinformasjonen min på nytt?

Betalingen av reservasjonen og betalingen av de ekstra kostnadene på stedet er to separate transaksjoner. Det er akkurat som å betale for en hotellbestilling på forhånd og deretter betale for de ekstra kostnadene til minibaren på stedet med kredittkort.

Til toppen

Før ferien

NÃ¥r vil jeg motta reisedokumentene mine?

Du vil motta reisedokumentene dine ca 28 dager før avreise, forutsatt at bestillingen er betalt. Hvis du har bestilt lastminute, vil du motta reisedokumentene dine umiddelbart etter betaling av hele beløpet.

Har ferieboligen sengetøy og håndklær?

Vanligvis er ferieboligene utstyrt med dyner/tepper og puter til alle senger (unntatt barnesenger). I avsnittet "Prisoversikt" på siden til ferieboligen kan du sjekke om sengetøy og håndklær er inkludert i prisen, kan bestilles eller må medbringes.

Hvordan kan jeg kontakte nøkkelansvarlig til min feriebolig eller det lokale servicekontoret?

Kontaktinformasjon finner du på reisedokumentene du mottok 28 dager før avreise.

Hvilke dokumenter må jeg ha med meg på Interhome-ferien?

Du bør rådføre deg med lokale myndigheter angående pass, visum og helsedokumenter, samt andre dokumenter som kreves for reisen. Du vil motta en rekke anbefalinger sammen med vouchern din som kan være nyttige for Interhome-ferien.

Jeg tar et kjæledyr med meg. Hva må jeg huske på?

Det er krav om å ha med pass til kjæledyret ditt når du reiser i Europa. Passet fungerer som bevis på rabiesvaksinering. For reiser utenfor Europa gjelder andre regler. Rådfør deg med veterinæren til kjæledyret ditt i god tid før avreise.

Til toppen

I ferien

Hva er ankomst- og avreisetidene i ferieboligen?

Nøkkelansvarlig forventer at du henter nøkkelen mellom kl. 16.00 og 19.00 på ankomstdagen, med mindre annet er nevnt i reisedokumentene dine. Ta kontakt med vedkommende hvis du ankommer på et annet tidspunkt.
Hvis ikke annet er nevnt i reisedokumentene dine, må du forlate overnattingsstedet innen kl. 10.00 på avreisedagen.

Hvor får jeg nøklene til feriehuset?

I reisedokumentene dine finner du fullstendig kontaktinformasjon til nøkkelansvarlig. Dette vil også være din kontaktperson på stedet under ditt opphold i ferieboligen.

MÃ¥ jeg betale et depositum? Hvordan betaler jeg depositumet?

Et depositum kreves ved henting av nøkkelen. Beløpet og betalingsmåten (i kontanter eller med kredittkort) finner du i reisedokumentene. Hvis depositumet ikke er betalt, kan overlevering av boligen nektes. Vær oppmerksom på at noen steder aksepteres kun kontant betaling

Hva skjer med mitt depositum?

Depositumet anses som en sikkerhet og vil bli refundert ved riktig retur av leieboligen. Hvis du har betalt depositumet kontant, vil det bli returnert direkte til deg av nøkkelansvarlig. Ellers vil innskuddet bli returnert til bankkontoen din. Vennligst legg igjen IBAN og BIC-nummer til vedkommende.

MÃ¥ jeg betale turistskatt?

Alle skatter som mÃ¥ betales er oppført pÃ¥ ferieutleiesiden. Her kan du ogsÃ¥ se om turistskatten er inkludert i leieprisen eller ikke.

Hva gjør jeg hvis det oppstår problemer i ferien?

Skulle ferieboligens tilstand ikke være i samsvar med kontrakten, eller dersom du får en skade under oppholdet, må dette umiddelbart meddeles nøkkelansvarlig. Hvis vedkommende ikke er i stand til å utbedre manglene innen rimelig tid, er det nødvendig å kontakte Interhomes kundeservice. Dersom du ikke umiddelbart melder om feil og mangler ved leieperiodens begynnelse, vil det antas at ferieboligen er som forventet. De samme reglene gjelder dersom det oppstår feil i løpet av leieperioden.

MÃ¥ jeg vaske ferieboligen selv?

Grunnleggende rengjøring gjøres av deg som kunde, uavhengig av huseieres sluttrengjøring. Grunnleggende rengjøring inkluderer rengjøring av kjøkkenet eller lignende, vaske opp og sette på plass servise, kaste gjenværende mat og alt avfall, re av sengene og feie eller støvsuge alle rommene. Sluttrengjøring inkluderer blant annet grundig rengjøring av kjøkken, bad / dusj / WC og vask av gulvene. I enkelte utleieobjekter kan du velge om du ønsker å rengjøre ferieboligen selv eller overlate rengjøringen til husets eier/nøkkelholder og betale for denne tjenesten. Du finner informasjon om dette i beskrivelsen av det aktuelle utleieobjektet.

Til toppen

Etter ferien

Hvordan kan jeg sende inn en klage etter ferien?

Vi mottar gerne din tilbakemelding. Dersom problemet ditt ikke kan løses pÃ¥ feriestedet, mÃ¥ du framstille klagen din innen 4 uker etter avreise fra ferieboligen. Vennligst oppgi navn, fakturanummer og reisedatoer som gjelder for din klage. Du finner kontaktopplysningene her: 

E-post: myhome.scandinavia@interhome.group

Dato for mottak av klagen er poststempelets dato på klagebrevet. Se også våre generelle vilkår.

Hvordan kan jeg gi tilbakemelding på reisen etter ferien?

Etter ferien vil du motta en e-post med en lenke til et tilbakemeldingsskjema. Alle anmeldelsene fra kundene vil bli gjennomgÃ¥tt og frigitt av Interhome.

Til toppen

Utleie av egen fritidsbolig

Hvordan kan jeg leie ut min egen feriebolig med Interhome?​

Kunne du tenke deg å komme i gang med å leie ut feriehuset eller ferieleiligheten din med Interhome og de to varemerkene Interchalet (i Tyskland) og Interhome (i Europa)? La oss gi deg gratis og uforpliktende råd. Vi vil gjerne vise deg ditt personlige utleiepotensial og utarbeider det riktige tilbudet for din feriebolig sammen med deg.

Du finner mer informasjon her

Hvilke tjenester kan boligeiere benytte seg av?​

Tjenestene vi tilbyr til boligeiere er tilpasset dine behov. Du kan dra nytte av Interhomes mer enn 55 års erfaring med profesjonell utleie av feriehus og leiligheter. Avhengig av reisemålet kan vi tilby alt fra å overta markedsføringen og hele bestillingsprosessen, inkludert kundekommunikasjon, nøkkelhåndtering og kvalitetskontroll, til en stressfri totalpakke med rengjøring, skifte av sengetøy, kontroll av hage og basseng samt andre tjenester knyttet til ferieboligen din.

Du finner mer informasjon her

Til toppen

Bare kvalitetssikrede ferieboliger

Kvalitet er vår primære prioritet

Hver eiendom er sjekket før ankomst for å sikre best mulig opphold

Garantert tilgjengelighet og service på stedet

Få mest mulig ut av vår ekspertise

Nøkkeladministrasjonen arrangeres av vårt hjelpsomme personale. Tilgjengelig døgnet rundt eller på stedet for å hjelpe deg med alle dine spørsmål, for eksempel: med tips og kunnskap om ditt feriemål og din bestilte bolig.

En minneverdig ferieopplevelse

Privatliv og frihet i ditt eget feriehus

Vær din egen sjef, spis når du vil og ha god plass til alle dine venner og familie

Hvorfor Interhome

Det har aldri vært enklere å finne din perfekte ferie. Vil du utforske nye reisemål? Det er ingen bedre måte å gjøre det på enn i et feriehus: Nyt "la dolce vita" i Italia, følg den sjarmerende livsstilen til den franske riviera eller spanske livsstil. Bli inspirert av våre ferietips og bestill online - raskt, enkelt og sikkert med Interhome.

Frihet, integritet och utrymme i ditt eget semesterboende

Ditt opphold i et feriehus eller ferieleilighet har mange fordeler: For eksempel kan du tilbringe tiden akkurat slik du vil. Ingen forstyrrelse fra andre gjester eller hotellpersonalet, bare nyt ferien og følg dine egne regler. Enten du er ute etter en storbyferie, en avslappende ferie med familien eller med venner. Bare nyt mye plass, fleksibilitet og frihet i ditt eget feriehus.